کاربری
کاربر گرامی به انجمن هاي تفريحي و عاشقانه كوچولو خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:

 

 

صفحه 9 از 174 نخستنخست ... 4567891011121314192959109 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 121 به 135 از 2609

موضوع: اخبار موسیقی روز ایران و جهان

  1. #121
    پیشکسوت کوچولو

    مدير بازنشسته


    عضو
    October 2007
    محل سکونت
    India
    نوشته ها
    6,256
    تشكر ها
    2,310
    تشكر شده 896 بار در 444پست

    پیش فرض

    [SIZE=3:e2a0787d84]عسگری بعد از کنسرت شهریار، حالا در برج میلاد می*خواند

    حمید عسگری در برج میلاد کنسرت می*دهد
    [/SIZE]




    [SIZE=3:e2a0787d84]مینا آتشی: حمید عسگری در روزهای 21 و 22 آبان*ماه سال جاری در سالن همایش*های برج میلاد به اجرای کنسرت خواهد پرداخت.
    این روزها برای هواداران حمید عسگری روزهای خوشی به حساب می*آید، چون این*طور که نزدیکان حمید می*گویند، آلبوم جدید او تا اوایل آبان در سراسر کشور عرضه خواهد شد. *آلبوم تازه*ى حمید عسگری با عنوان «کما2» با تنظیم نیما وارسته و آهنگ*سازی خود حمید عسگری و اشعاری از داریوش شهریاری و حمید عسگری، بعد از مدتی طولانی بالاخره در این تاریخ منتشر و عرضه خواهد شد.
    بنابرگزارش خبرنگار «موسیقی ما»، از سوی دیگر حمید عسگری بلافاصله بعد از انتشار آلبوم جدید خود در روز های 21 و 22 آبان*ماه، در سالن همایش*های برج میلاد به*روی سن خواهد رفت و به اجرای کنسرت خواهد پرداخت.
    حمید در گفت*وگویی کوتاه درباره*ى چگونگی اجرای این کنسرت به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «در تاریخ*های ذکر شده در برج میلاد به اجرای قطعه*های هر *دو آلبوم «کما 1*و*2» خواهم پرداخت و اعضای گروه ارکستر من هم عبارتند از؛ امیر میلاد (کی*بورد 2)، هومن غفاری (نوازنده درام)، نیما وارسته (کیبورد1 و نوازنده*ى ویلون)، امید حجت (گیتار لید) رضا تاج*بخش (نوازنده*ى گیتار*الکتریک) و دوست خوب*ام شاهین تیک هم (بک*وکال)، و همگی مرا در این کنسرت یاری خواهند داد»
    او در ادامه افزود: «در این کنسرت سورپریزهایی هم برای هواداران*ام در نظر گرفته*ایم که فعلا ترجیح می*دهیم مسکوت باقی بماند»
    لازم به ذکر است که قیمت بلیت*های این کنسرت از 20 الی 50 هزار تومان خواهد بود.


    منبع : موسيقی ما

    [/SIZE]
    برای بهتر زندگی کردن باید بهتر دید ...!!!



  2. #122

    معاون و ناظم كل فروم كوچولو


    عضو
    September 2008
    محل سکونت
    در زير سايه يار
    نوشته ها
    12,348
    تشكر ها
    7,758
    تشكر شده 4,839 بار در 1,297پست

    پیش فرض

    [SIZE=3:de1e3e744f]طوفان سیاه در راه است . فرزان و اشکان ، دهم آبان[/SIZE]


    [SIZE=3:de1e3e744f]
    در زمانه ای که هیچ کس به معنای واقعی به موسیقی احترام نمی گزارد و از هر سو با کمک گرفتن از قوه تخیل خود در مورد موسیقی نظر می دهد باور نکردنیست که دو جوان تازه وارد در موسیقی پاپ ما (البته از نظر عوام) تمامی تهاجم ها و تهمت های ناروا از سوی یک عده سودجو به سمت و سوی خودشان را نادیده گرفته و با چشم بصیرت به موضوع نگاه می کنند و ناباورانه شاهد رشد صمیمیت و دوستی در بین اهالی موسیقی از نوع فرزان و اشکانی هستیم . صبا کمالی و احمد شوکتی ادب نظریه های خود را دادند و راست و دروغ مطالبشان بر کسی پوشیده نیست اما با تمام خبر هایی که در همین سایت و سایت های دیگر در مورد هجوم فرزان و اشکان به رضا صادقی نوشته شده بود و تمامی مردم به این باور رسیده بودند که این دو نفر انسان های خبیث و سودجویی هستند . به صورت اتفاقی و تصادفی متوجه این مطلب شدیم که فرزان و اشکان بدون اطلاع از خبر های پخش شده در سایت ها ، در سایت خود مطالبی را درج کرده بودند که وقتی آنها را خواندیم ، شرمنده صداقتشان شدیم . متن درج شده در سایت شخصی فرزان و اشکان به این گونه است :

    با سلام . به امید خدا و یاری او توانستیم آلبومی را به نام بی صدا بعد از سال ها سکوت به بازار موسیقی عرضه کنیم . امیدواریم که تمامی هموطنان ما چه در ایران چه در خارج از کشور در سلامت کامل بتوانند این آلبوم را به گوش خود نوازش دهند و در سلامت کامل به آرزوی خود در زندگی برسند . این جانب حقیران (فرزان و اشکان) کوچکتر از آن هستیم که در باور عمومی خود را جا کنیم و در گذشته هر آنچه که داشتیم در آینده دیگران سوق دهیم . امیدواریم از شر پلیدی ها همیشه رها باشید ، چون پلیدی ها از سیاهی می آید و سیاهی دوری از خداست .

    جالب اینجاست هر چه که می خواستند همه گفتند : سیاه پوشیدی واسه چی ، رها شو از بند سیاه ، آهنگی بر علیه رضا صادقی ، کلاه برداران بزرگ موسیقی ایران ، فرزان و اشکان رضا صادقی را دیس کردند یا اینکه رضا صادقی سفید پوش شد و فرزان و اشکان سیاه پوشیدی را خواندند . به نظر شما ما به کجا می رویم ؟ آیا با این حرف ها ، علتی برای جمع کردن موسیقی پاپ در ایران نخواهیم شد ؟ آیا این درست است ما گروهکی بسازیم و نام اورا موج مشکی بگذاریم و هرچه می خواهیم بگوییم ؟ آیا غنچه را در هنگام شکفتن سوزاندن هورا دارد ؟ تاسف از خودم که این مطلب را می نوسیم . تنها نکته ای که در سایت فرزان و اشکان آماده بود و برای من جالب بود ، این بود که این دو برادر (فرزان و اشکان) چهارده سال هست که در موسیقی تلاش می کنند اما به هیچ عنوان به کسی توهین نکردند و جالب تر آنکه ایندو از همه خواننده های ماهواره ای نزدیکتر به ماهواره بودند اما به هیچ عنوان در ماهواره نه کلیپی دادند و نه هیچ ، در حالی که رضا صادقی برای مطرح کردن خود در زمینه چهره رو به شبکه های درجه ۱ و درجه ۲ روی آورده بود . آلبوم این دو برادر (فرزان و اشکان) به تاریخ دهم آبان ۸۸ نسبت به خبر درج شده در سایت فرزان و اشکان به بازار خواهد آمد و تنها نکته ای که در هیچ کدام از سایت ها در موردش نوشته نشده بود ، این بود که فرزان و اشکان در آلبوم بی صدا ، ۵۴ تراک ساخته بودند ولی ۸ تراک آنرا به بازار دادند . من خودم از اینجا اعلام می کنم از بیست و دوم آبان ماه به یاران و حامیان موسیقی ایران در سایت طوفان سیاه بپیوندید تا از موسیقی این دو برادر و کسانی که بر علیه پلیدی ها می خوانند بتوانیم دفاع کنیم . حالا به نظر چرا شما این شعر را خواندند : سیاه پوشیدی واسه چی ، رها شو از بند سیاه ؟ آنها با خواندن این شعر چه می خواستند بگویند ؟ یا چه خواهند گفت ؟ به نظر شما آیا آنها با رضا صادقی کاری داشتند ؟ یا شاید خود رضا صادقی این جنجال را راه انداخته بود و یا یک عده سودجو ؟
    [/SIZE]
    اگر یک روز از زندگی من باقی مانده باشد

    از هر جای دنیا چمدان کوچکم را می بندم راه می افتم

    ایستگاه به ایستگاه…

    مرز به مرز…

    پیدایت می کنم ، کنارت می نشینم

    بهت میگم تا بی نهایت دوستت دارم…



    من یاور یقین و عدالتم من زندگی ها خواهم ساخت،
    من خوشی های بسیار خواهم آورد من ملتم را سربلند ساحت زمین خواهم کرد،
    زیرا شادمانی او شادمانی من است.

    کوروش بزرگ

  3. #123

    معاون و ناظم كل فروم كوچولو


    عضو
    September 2008
    محل سکونت
    در زير سايه يار
    نوشته ها
    12,348
    تشكر ها
    7,758
    تشكر شده 4,839 بار در 1,297پست

    پیش فرض

    [SIZE=3:a1283269b1]مصاحبه با علي لهراسبي [/SIZE]




    [SIZE=3:a1283269b1]این روزها صدای علی لهراسبی را روی تیتراژ سریال «دلنوازان» می*شنویم که حسابی جا باز کرده، خواننده*ای که معمولا ترانه*های غمگین می*خواند و عاشقانه [/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]سلطان غم*ها![/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]کافی است یک ساعتی توی پیاده روی یک خیابان شلوغ راه بروید تا بالاخره از اسپیکر*های حداقل یکی از ماشین*ها تیتراژ سریال «دلنوازان» را بشنوید؛ «حال من دست خودم نیست...دیگه آروم نمی*گیرم...». این روز*ها علی لهراسبی همه جای شهر و به خصوص در ام پی تری پلیر*های جوانان خیلی شنیده می*شود؛ خواننده*ای که هر شب با سریال «دلنوازان» به خانه*های ما می*آید و از حس تلخ نرسیدن می*خواند. او این روز*ها حسابی سرش شلوغ است. قطعا هم از این که این تیتراژ این قدر ماندگار شده، خوشحال است و انرژی*اش را برای انتشار آلبوم سومش کنار گذاشته. شب*ها تا دم صبح کار می*کند تا توقع طرفدار*هایش را بی جواب نگذارد. با او از دلنوازان، آلبومش و عاشقی حرف زدیم، با همان غمی* که توی صدایش است. بگذریم که خودش می*گوید آن قدر*ها هم عاشقانه غمگین نخوانده؛ «من که قطعه*های ریتمیک هم خیلی دارم»![/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]علی لهراسبی همه نوع آهنگی دارد اما در میان آن*ها، آهنگ*های ملایم و غمگین با زمینه عاشقانه، بیش از بقیه محبوب شده و سر زبان*ها افتاده. این غم، این عشق و این حال و هوا از کجا آمده؟ ٱدم غمگینی هستید؟[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]نه من آدم غمگینی نیستم اما مفهوم کار عاشقانه خواندن نمی*تواند از غم جدا باشد. البته بگذارید واژه بهتری را به جای غم بگذاریم، چیزی شبیه دل تنگی یا اضطرابی دوست داشتنی یا دلهره شیرین به نظرم این حس با غم فرق دارد. به نظر من کار عاشقانه خواندن نمی*تواند خیلی شاد و شنگول باشد. البته موسیقی*هایی به این شکل وجود دارند. من هم با آنها مشکلی ندارم اما خودم با توجه به کاراکترم ترجیح می*دهم عاشقانه بخوانم. البته در آلبوم جدیدم چند تا قطعه عاشقانه ریتمیک هم دارم. این سوالتان را ترانه «دلنوازان» خیلی خوب جواب می*دهد، می*خوام عاشق بشم اما تب دنیا نمی*زاره....[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]گفتید با توجه به کاراکترتان ترجیح می*دهید عاشقانه بخوانید؛ یعنی خودتان هم خیلی عاشقید؟[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]من فکر می*کنم همه انسان*ها عاشقند؛ بعضی*ها عشقشان را می*شناسند و بعضی*ها نمی*شناسند، خیلی*ها هم به اشتباه فکر می*کنند که عاشقند و به چیزی عشق می*ورزند که عشقشان نیست. عشق، زمینی نیست. می*دانید چرا؟ چون وقتی عاشق یک امر فیزیکی می*شوید، در نهایت به آن می*رسید و وقتی از نزدیک با آن مواجه می*شوید، می*بینید که خیلی از تصورتان کمتر است. مخلوقات خدا همه الهام گرفته از عشق او هستند. پس نمی*شود عاشق نباشیم.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]حالا شما چقدر عاشقید؟[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]مثل این که می*خواهید ببینید آخرش چی می*شود ؟!(می*خندد)[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]فکر می*کنید چرا این قدر موسیقی تیتراژ دلنوازان گرفت؟ اصلا فکرش را می*کردید؟[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]نمی*دانم. لابد خوب بوده دیگر! دلنوازان اولین سریال جدی من بود، برای همین هم سعی*ام را کردم تا اشتباه نکنم. بیشترین زمان تولید این موسیقی به فکر کردن گذشت. می*خواستم موسیقی خالصانه باشد. تقریبا هم هشت تا گزینه داشتم که در نهایت این دو تیتراژ انتخاب شد. البته کسانی هم که با آن*ها در این تیتراژ کار کردم، خیلی موثر بودند. حال و هوای همگی ما شبیه هم بود. اما در مورد این که می*پرسید فکرش را می*کردم، بگیرد، بگذارید رک بگویم. در بین اهالی موسیقی جمله ای معروف است که می*گوید هیچ کس نمی*تواند تضمین کند کاری که انجام می*دهد، قطعا می*گیرد. شما نمی*توانید در موسیقی از کسی بخواهید کاری انجام دهد که فردا در ایران بترکد. در مورد دلنوازان هم همین طور است. روزی که با مهران مهام- تولید کننده- حرف زدم، خیلی نگران بود. موسیقی خیلی خوبی می*خواست، من هم همه تلاشم را کردم و نتیجه هم خوب شد.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1] چه شد که موسیقی این کار به شما پیشنهاد شد؟[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]این تیتراژ، دومین کاری بود که من با حسین سهیلی زاده انجام داده*ام. بعد از «پیله*های پرواز» مدت*ها بود که من و حسین سهیلی زاده می*خواستیم با هم کار کنیم که بالاخره دلنوازان کلید خورد. یک ماه قبل از شروع ضبط، کار را به من سفارش دادند و من هم این کار را به آقای عبدالجبار کاکایی سفارش دادم. او هم از ترکیب دو ترانه، آن را نوشت که در ادامه کار با ویرایش*های مختلفی همراه شد. موسیقی این تیتراژ را هم محسن یگانه نوشت. تنظیم کننده آن بهروز صفاریان بود و من هم آن را خواندم. تیتراژ دوم به نام «خدایا» هم بعد از 25 شب پخش شد که موسیقی اش حاصل کار فواد غفاری و مهدی خیر خواهی و ترانه اش هم از پویا بیاتی بود.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]ترانه ای که برای این سریال خوانده شده، هدفمند بوده مثل بعضی ترانه*های قبلی اتفاقی نیست، نه؟[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]بله، سریال دلنوازان یک کار عاشقانه است و درباره اجرای ترانه آن با آقای حسین سهیلی زاده، کارگردان و ایرج محمدی و مهرام مهام، تهیه کنندگان کار خیلی صحبت کردیم. قرار هم بر این بود که یک کار عاشقانه را اجرا کنیم اما طوری نباشد که قصه در ترانه لو برد، ضمن این که ازفضای قصه دور نباشد. به هر حال به دست آوردن ترانه، موسیقی، لحن و فضایی که همه این فاکتور*ها را داشته باشد، کار سختی بود.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]انگار برای پخش شب اول هم به مشکل خوردید؟[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]در شب اول ما به میکس قطعه نرسیدیم. بعد از آن هم اتفاق تلخی برای من اتفاق افتاد چون که این آهنگ*ها با همان کیفیت در اینترنت قابل دسترسی و دانلود شد. با تمام این اوصاف من دوست دارم که مردم میکس جدید را گوش بدهند.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]نکته ای که در کارنامه شما به چشم می*خورد این است که به نظر جزو خواننده*های پاپی هستید که تلویزیون از شما حمایت می*کند، نه؟[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]اجازه بدهید برای شما کامل در این مورد توضیح بدهم. سال 79 بود که من رفتم تلویزیون. روزی که رفتم، آقای شهبازیان آن جا بودند. اتفاقا محمد اصفهانی هم آن جا بود. دو تا قطعه بردم که گفتند گوش می*دهیم و شما را خبر می*کنیم. بعد از مدتی به من مجوز خوانندگی دادند، چون فکر می*کنم کار*ها را خیلی تمیز خوانده بودم. آن کار*ها در آرشیو ماند. دو ماه بعد یک نفر به من زنگ زد که بیا و برای تیتراژ سریال «کلبه سفید» بخوان. بعد یک کلیپ به من پیشنهاد شد به اسم «راز زندگی». این اتفاقات به من خیلی انگیزه داد، *تا جایی که دیگر نخواندم و رفتم کلاس آواز محمدرضا صادقی. بعد از یک سال پرایدم را فروختم و شروع کردم به تولید آلبوم. اولین آلبومی* که ضبط کردیم، *«ترانه ساز» بود که دکتر چراغعلی این کار را انجام داده بود. چند روز بعد محمد رضا چراغعلی به من زنگ زد و گفت آقای رسام صدای تو را شنیده و خوشش آمده و بعد تیتراژ سریال «دریایی*ها» را که قرار بود یک نفر دیگر بخواند، خواندم.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]بعد از دریایی*ها هم نوبت پیله*های پرواز بود.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]برای سریال پیله*های پرواز آقای جمشید مشایخی، تهیه کننده کار با من صحبت کرد. فکر می*کنید ایشان کجا من را پیدا کردند؟ در برنامه زنده «مهتاب» دعوت بودم. بعد از برنامه تهیه کننده گفت که تلفن کارت دارد. منشی آقای مشایخی بود. گفت مدتی است دنبال شما می*گشتیم ولی کسی شماره شما را نداشت. آقای مشایخی با شما کار دارند. رفتیم دفتر آقای شاه محمدی. به من گفتند ما داریم سریالی می*سازیم که می*خواهیم تیتراژ آن را تو بخوانی. من صدای تو را در سریال دریایی*ها خیلی دوست داشتم و همچنین «حس غریب» را. همین دو تا کار را هم مردم شنیده بودند. آلبوم من هم آمده بود ولی نگرفته بود. آن موقع من تازه با بهروز صفاریان آشنا شده بودم. بهروز ماکتی از کار «راز» را به عنوان تست پیش آقای مشایخی برد که ایشان خوششان آمد و گفت همین را تمام کنید.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]نکته همین است که کار بعدی شما هم که خیلی گرفت، تیتراژ «عبور شیشه ای» بود.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]ماجرای آن ترانه را که فرق داشت. محمد قنبری به من، حامی نیما مسیحا گفت که یک برنامه روتین شبانه دارم. در آلبومتان یک موزیک دو دقیقه ای که به درد این برنامه بخورد دارید یا نه؟ هیچ کس نیاورد. یک روز به من زنگ زد و گفت که چرا هیچ کدامتان موزیک نیاوردید؟ من چند شب دیگر برنامه*ام شروع می*شود. خودش هم نمی*دانست که برنامه اش این قدر می*گیرد. آن زمان من و بهروز صفاریان از وزارت تعاون، کاری را سفارش گرفته بودیم اما این کار را رد کردند و گفتند خیلی بد است. به محمد قنبری گفتم یک کاری دارم که زیاد به درد برنامه شما نمی*خورد «بی تو بودن کار من نیست» گفت می*شود بفرستی و گوش کنیم؟
    بهروز از خانه شان آژانس گرفت و کار را فرستاد. این دو نفر اصلا همدیگر را ندیده بودند. دوساعت بعد زنگ زدند و به اتفاق
    رضا رشیدپور گفتند که این خیلی خوب است. بعد هم نوبت سریال*های مختلف شد. «هویت» را خواندم چون آهنگ سازش شهاب اکبری بود و دوست داشت که من بخوانم. بعد کار سریال جواد *هاشمی *را انجام دادم که کلی هم نقد شد. خیلی*ها می*گفتند چرا خواندی. به هر حال من شاگرد جواد *هاشمی* بودم. این، همه اتفاقاتی است که برای من در تلویزیون افتاده. کجا به علی لهراسبی سریال روتین داده*اند به غیر از دلنوازان که الان در حال پخش است؟ پس خیلی هم تلویزیونی نیستم.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]چند وقتی حال و هوای موسیقی پاپ کشور به حالت سکون درآمده بود و به نظر می*رسید انگیزه کار کردن در بین این اهالی از بین رفته![/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]این که کسی انگیزه نداشته، اشتباه محض بوده اما تمام کسانی که من می*شناسم، به سرعت در حال کار کردن بودند. هیچ توقفی هم در کارشان نبود، از خود من گرفته تا بقیه. این را که خروجی آلبوم*ها به تاخیر افتاده، قبول دارم. شما باید در شرایطی خوب و مناسب آلبوم موسیقی را به بازار بدهید. امسال اتفاقاتی افتاده بود و تمام شد، به همین دلیل عده ای انتشار آلبوم را عقب انداخته بودند. موقعیت مردم برای پذیرش یک آلبوم تازه وارد به بازار، خیلی مهم است. مردم باید بتوانند به موسیقی گوش بدهند و فراغت داشته باشند. موقعیت خواننده هم خیلی مهم است؛ شرایط فردی او و از همه مهم*تر این که انتشار آلبوم او با انتشار آلبوم رقبایش تداخل نداشته باشد چون به این ترتیب سلیقه مردم، تقسیم می*شود.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1] به هر حال نمی*شود نشست تا شرایط به ایدئال برسد.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]ببینید، موسیقی اعم از موسیقی پاپ و... وقتی به گوش مردم برسد، می*تواند شرایطشان را عوض کند. مهم این است که موسیقی ابتدا شنیده شود و بعد وارد مراحل بعدی شود تا تاثیرگذار باشد. اما آیا مردم ما موسیقی را در وهله اول می*شنوند؟ الان در شرایطی هستیم که مردم خیلی در شرایط شنیدن موسیقی نیستند، در صورتی که اگر بشنوند، ما می*توانیم کار فرهنگی – اجتماعی بکنیم و آن*ها را به تفکر واداریم.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]این یک قضیه دو طرفه است. اول باید آلبوم*های متنوع وارد بازار شوند تا مردم گوش بدهند. اگر چهره*های موسیقی پاپ آلبوم بدهند، طبیعتا این فضا شکسته می*شود و مردم موسیقی را می*شنوند.[/SIZE]

    [SIZE=3:a1283269b1]بله کاملا درست است. برای همین هم من تمام تلاشم را کردم تا آلبومم هر چه سریع تر به بازار بیاید اما اگر آلبوم من آماده بود، *مطمئنا در تیر ماه آلبوم را بیرون نمی*دادم چون در آن روز*ها مردم آمادگی شنیدن موسیقی را نداشتند.[/SIZE]

    اگر یک روز از زندگی من باقی مانده باشد

    از هر جای دنیا چمدان کوچکم را می بندم راه می افتم

    ایستگاه به ایستگاه…

    مرز به مرز…

    پیدایت می کنم ، کنارت می نشینم

    بهت میگم تا بی نهایت دوستت دارم…



    من یاور یقین و عدالتم من زندگی ها خواهم ساخت،
    من خوشی های بسیار خواهم آورد من ملتم را سربلند ساحت زمین خواهم کرد،
    زیرا شادمانی او شادمانی من است.

    کوروش بزرگ

  4. #124
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    [center:696fda0dca]ناظری: همه از هسته*ای می*گویند، ما از عشق![/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca]
    [/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca]
    [/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca][/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca]
    [/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca]
    [/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca]این روزها شهرام ناظری و پسرش حافظ در آمریکا هستند و «سمفونی رومی» را در نقاط مختلفی اجرا می*کنند.

    به گزارش آسوشییتدپرس پس از لس آنجلس، «پاواراتی» ایران و پسرش در نیورک هستند تا در تالار کارنگی بار دیگر به اجرای این سمفونی بپردازند.

    حافظ ناظری به آسوشییتدپرس می گوید «این روزها فراوان درباره تسلیحات هسته*ای و این چیزهای ابلهانه می*شنویم. به ما نگاه کنید، آدم*هایی که از فرهنگ*های متفاوت و با پیش*زمینه*های موسیقایی مختلف گردهم آمده*ایم، برای شما و همه جهانیان با هم نوای عشق سر می*دهیم».

    حافظ ناظری که اکنون 30 سال دارد از 10 سال قبل به آمریکا مهاجرت کرده، موسیقی غربی خوانده و با موزیسین*های آمریکایی همکاری می*کند و به نوشته آسوشییتدپرس عاشق نیویورک شده است.

    او به این خبرگزاری گفته که در پی ایجاد هارمونی میان [موسیقی] ایران و امریکاست.
    [/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca]
    [/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca]
    [/center:696fda0dca]
    [center:696fda0dca][/center:696fda0dca]
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  5. #125
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    [center:58950a7175]جوایز جشنواره*های برزیل و فرانسه برای فیلم «زمزمه با باد»[/center:58950a7175]
    [center:58950a7175]
    [/center:58950a7175]
    [center:58950a7175]
    [/center:58950a7175]
    [center:58950a7175][/center:58950a7175]
    [center:58950a7175]
    [/center:58950a7175]
    [center:58950a7175]
    [/center:58950a7175]
    [center:58950a7175] علیدی، با فیلم سینمایی«زمزمه با باد» دو جایزه از جشنواره بین*المللی «آمازون» برزیل و جشنواره بین*المللی فیلم*های تاریخی «پساک» فرانسه کسب کرد.

    به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی فیلم سینمایی «زمزمه با باد» اعلام کرد: «شهرام علیدی» کارگردان ایرانی با فیلم سینمایی «زمزمه با باد» (سرته له گهل با) بعد از به دست آوردن جایزه منتقدین جوان هند یا جایزه «دروازه نقره*ای هند» در بخش مسابقه بین*الملل یازدهمین دوره جشنواره بین*المللی فیلم «مومبای» در کشور هندوستان، دو جایزه از ششمین دوره جشنواره بین*المللی فیلم «آمازون» در برزیل و همچنین جشنواره بین*المللی فیلم*های تاریخی «پساک» در کشور فرانسه را از آن خود کرد.

    این فیلم در بیستمین دوره جشنواره بین*المللی فیلم*های تاریخی «پساک» در کشور فرانسه، جایزه و نشان افتخار دانشگاه*های منتخب فرانسه را از آن خود کرد. ریاست هیأت داوران این جشنواره بر عهده کارگردان سرشناس فرانسوی «فیلیپ فاکن» بود.

    فیلم سینمایی «زمزمه با باد» در غیاب شهرام علیدی در سالن «فدریکو فلینی» در چندین سانس مختلف به نمایش در آمد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

    [/center:58950a7175]
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  6. #126
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    [center:37484c3307]شجریان احضار شد[/center:37484c3307]
    [center:37484c3307]
    [/center:37484c3307]
    [center:37484c3307]
    [/center:37484c3307]
    [center:37484c3307][/center:37484c3307]
    [center:37484c3307]
    [/center:37484c3307]
    [center:37484c3307]
    [/center:37484c3307]
    [center:37484c3307] وکیل محمدرضاشجریان از احضار این استاد آواز ایران خبر داد.



    خبرگزاری عصر ایران نوشت:

    محمد حسین آغاسی در گفتگو با تلویزیون صدای آمریکا با اشاره به اینکه شنبه هفته گذشته پس از بازگشت استاد شجریان به کشور، ماموران امنیتی مستقر در فرودگاه او را برای گفتگو و ادای پاره ای از توضیحات به ساختمانی در خیابان جردن دعوت کرده اند ، افزود: استاد شجریان روز دوشنبه برای گفتگو در این محل حاضر شد و به مدت 2.5 ساعت گفتگویی بین او و مسئولان مربوطه انجام شد و استاد در آن گفتگو از مواضع همیشگی خود دفاع کرد.

    آغاسی با اشاره به اینکه گفتگوها به خوبی و خوشی به اتمام رسیده است ، افزود: طبق قانون نمی توانم جزییات گفتگو را توضیح دهم اما یکی از مواردی که روی آن بحث شد مصاحبه اخیر استاد شجریان با صدای آمریکا بوده است.

    استاد شجریان در گفتگوی دو ماه گذشته خود با صدای آمریکا، دیدگاه خود را درباره وقایع روی داده در کشور پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ارایه کرده بود و انتقاداتی را درباره نحوه عملکرد دولت و نهادهای انتظامی در برخورد با معترضان به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری مطرح ساخته بود.

    [/center:37484c3307]
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  7. #127
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    [center:de95ce64f3]نیکو خردمند هم رفت[/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3]
    [/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3]
    [/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3][/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3]
    [/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3]
    [/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3] نیکو خردمند بازیگر پیش کسوت سینما و تلویزیون فوت کرد.

    وی که از بیماری قلبی رنج می برد و چندی پیش نیز در سی سی یو بستری بود بامداد امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

    وی متولد 1316 در رشت بود و کار خود را از سال 1337 با گویندگی در رادیو آغاز و از راه دوبله وارد سینمای ایران شد پرده آخر، مسافران ،خانه خلوت و کافه ستاره از جمله آثار سینمائی وی هستند.
    [/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3]
    [/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3]
    [/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3]خدايش بيامرزد
    [/center:de95ce64f3]
    [center:de95ce64f3]روحش شاد
    [/center:de95ce64f3]
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  8. #128
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    پیکر نیکو خردمند پس فردا از مقابل خانه سینما تشییع می شود






    پیکر مرحومه نیکو خردمند هنرمند پیشکسوت تلویزیون، تئاتر و سینما ساعت 9 فردا از مقابل خانه سینما تشییع می شود.

    به گزارش شبکه خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، پیکر آن مرحومه که صبح امروز در سن77 سالگی و پس از یک دوره طولانی بیماری دارفانی را وداع گفت، پس از تشییع در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام خواهد گرفت.

    نیکو خردمند متولد 1311 در تهران و فعالیت هنری*اش را از سال1337با گویندگی در رادیو آغاز کرده است و از سال1339 نیز در دوبله مشغول بود.

    وی بازی در سینما را از سال 1369با فیلم «پرده آخر» به کارگردانی «واروژ کریم مسیحی» آغاز کرد که اولین نقش آفرینی او در سینما سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در نهمین جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد.

    راننده تاکسی، پرونده هاوانا، پیشنهاد50 میلیونی، چند می گیری گریه کنی، کافه ستاره، صبحانه ای برای دو نفر، قلب های نا آرام، کاغذ بی خط، ازدواج غیابی، دختری بنام تندر، هزاران زن مثل من، همسر دلخواه من، تو را دوست دارم، شراره، روانی و هفت سنگ از جمله آثار به جای مانده از این هنرمند فقید است.
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  9. #129
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    فیلم*های خارجی چگونه وارد بازار ایران می*شوند





    نحوه تأمین فیلم*های خارجی برای ارائه و نمایش در شبکه نمایش خانگی، پخش از تلویزیون و اکران عمومی در ایران به دلیل عضو نبودن ایران در پیمان جهانی کپی رایت با اما و اگرهایی مواجه است.

    سمیه علیپور: هیچ گاه به صورت روشن این مسئله مطرح نمی*شود که فیلم*های خارجی برای عرضه به چه ترتیب تأمین می*شوند، چه هزینه*ای برای خرید آنها پرداخت می*شود و چه مناسباتی با پخش کننده*های جهانی برای تأمین و خریداری این آثار وجود دارد. همین بی*خبری در این زمینه است که به بسیاری از شبهات در مورد نحوه تأمین فیلم*ها دامن می*زند.

    صدا و سیما، بنیاد سینمایی فارابی، مؤسسه رسانه*های تصویری و موسسات خصوصی فعال در شبکه نمایش خانگی مراکزی هستند که فیلم*های سینمایی را برای عرضه و اکران و نمایش تأمین می*کنند و در تمامی موارد غیر از بنیاد سینمایی فارابی هیچ گونه روشنگری در مورد نحوه تأمین فیلم*ها صورت نمی*گیرد. اینها در حالی است که بسیاری از فیلم*های به روز سینمایی در شبکه نمایش خانگی عرضه می*شود و تلویزیون گاه فیلم*های اکران نشده در سطح بین*الملل را از شبکه*های مختلف پخش می*کند. در این وضعیت بیش از پیش پرسش*هایی در مورد نحوه تأمین فیلم*ها به وجود می*آورد؛ پرسش*هایی که در رسیدن به پاسخ دقیق از سوی مسئولان امر دچار مشکل می*شود.

    فارابی و خرید رایت واقعی
    براساس اخبار و اطلاعات جمع آوری شده، تنها نهادی که در ایران به صورت رسمی رایت فیلم*ها را از پخش کننده*های آنها در منطقه خریداری می*کند، بنیاد سینمایی فارابی است. فارابی به دلیل ارتباط نزدیکی که با مراکز سینمایی کشورهای مختلف دارد و تبادل زیاد فیلم، در زمینه تأمین فیلم*ها دقت نظر لازم را اعمال می*کند تا مشکلی در مورد توجیه نحوه خرید آثار و ارتباط*های بعدی به وجود نیاید. امیرحسین علم الهدی، مدیر سابق تأمین و اکران فیلم*های خارجی بنیاد سینمایی فارابی در مورد چگونگی خرید این آثار به خبر می*گوید: «بنیاد سینمایی فارابی فیلم*های سینمایی را در سالن*های سینما اکران می*کند و این نمایش رسمی آثار این نهاد را ملزم می*کند تا فیلم*ها را به صورت رسمی و از سوی پخش*کننده اصلی آن خریداری کند.

    این در حالی است که در ایران قانون کپی رایت رعایت نمی*شد و به دلیل نپیوستن ایران به این پیمان جهانی موانعی در داخل کشور به صورت قانونی متخلفان را شناسایی و مجازات نمی*کند اما بنیاد سینمایی فارابی به واسطه ارتباط تنگاتنگی که با مراکز سینمایی در کشورهای مختلف دارد به دلیل اکران عمومی کردن فیلم*ها، رایت*های آنها را از پخش کننده*های حاضر در منطقه خریداری می*کند.» او در مورد ممیزی*هایی که بر این فیلم*ها در داخل کشور اعمال می*شود، می*گوید: «از میان تمامی فیلم*هایی که در طول سال در کشورهای مختلف تولید می*شود می*توان حدود 40 تا 50 فیلم را انتخاب کرد که با اعمال کمترین میزان از ممیزی در داخل کشور امکان نمایش داشته باشد و در مراکزی همانند فارابی همواره سراغ این دسته از آثار می*رویم.»

    او در مورد میزان فروش بعضی از این فیلم*ها در اکران داخلی می*گوید: «مسیر سبز»، «دیگران» و «کینه» فیلم*هایی بودند که برای اکران در داخل کشور مشکل چندانی نداشتند و «کینه» در نمایش دو سال قبل خود موفق به فروش 100 میلیون تومانی شد که برای این دست از فیلم*ها رقم خوب و قابل توجهی محسوب می*شود.»

    او ادامه می*دهد: فروش*های اینچنینی نشان می*دهد که می*توان از میان فیلم*های خارجی موجود در بازار جهانی آثاری را انتخاب کرد که برای نمایش در کشور مشکل چندانی نداشته باشند و اتفاقاً به فروش خوبی هم دست پیدا کنند. اما گویا استراتژی مدیریت دولتی سینما در این مقطع این است که فیلم*های خارجی به نمایش عمومی درنیایند و دلیل آن هم لزوم توجه به سینمای ملی عنوان می*شود به این ترتیب که ابتدا باید شرایط بالندگی و اکران فیلم*هایی که در زمینه توسعه سینمای ملی تأثیرگذار هستند به وجود بیاید تا بعد از آن بحث اکران فیلم*های خارجی به میان آید.

    علم الهدی می*گوید: واقعیت این است که تا مدت*ها فیلم*های خارجی بخش عمده*ای از مخاطبان را جذب سالن*های سینما می*کردند. در سال 1370 که سینمای ایران 65 میلیون نفر تماشاگر داشت، 15 میلیون نفر تماشاگران فیلم*های خارجی بودند اما در سال 86 و 87 این تعداد به 140 تا 150 هزار نفر رسید. همه این تغییرات نشان*دهنده تغییر دیدگاه*ها در مورد اکران فیلم*های خارجی است.» او با تأکید براینکه امکان خریداری مستقیم فیلم*های آمریکایی از این کشور و پخش*کننده هایش نیست، می*گوید: «در چند سال اخیر مدیریت دولتی سینما تصمیم گرفت برای مقابله با عرضه فیلم*های خارجی در بازار قاچاق، خود فیلم*ها را وارد کند و سراغ پخش کننده*های صوری رفت.

    عمده فیلم*هایی که در شبکه نمایش خانگی عرضه می*شوند، فیلم*های آمریکایی هستند که امکان فروش آنها به کشور ما به دلیل تحریم*ها وجود ندارد.» او ادامه می*دهد: «در این شرایط می*بینیم که فیلم*های خارجی به روز همانند «ماداگاسکار»، «چهار شگفت انگیز»، «سوپرمن» و «هیولاها» در شبکه نمایش خانگی عرضه می*شود. در صورتی که رایت اصلی این فیلم*ها خریداری شود، علاوه بر قیمت اولیه که پرداخت می*شود به ازای هر نسخه یک تا یک و نیم دلار هم باید به پخش*کننده پرداخت شود اما این اتفاق در کشور ما نمی*افتد و چند سالی است که می*بینیم، فیلم*هایی که رایت اصلی آنها خریداری نشده با تأیید مدیریت دولتی در شبکه نمایش خانگی عرضه می*شود. این مسئله تنش*هایی را در مناسبات بین*المللی سینمای ایران به وجود می*آورد.»

    علم الهدی همچنین در مورد نحوه خرید فیلم*ها برای اکران عمومی در کشور می*گوید: «هر فیلمی که در 30 سال گذشته به واسطه بنیاد سینمایی فارابی در کشور اکران شده، دارای رایتی بوده که از پخش کننده*های منطقه*ای در دبی یا لبنان خریداری شده است. معمولاً برای خرید این فیلم*ها هزینه*ای بین 10 هزار دلار تا 25 هزار دلار پرداخت می*شود.»

    صدا و سیما و تأمین فیلم*های خارجی



    نوروز سال 1386 صداو سیما در اقدامی غیرمنتظره اغلب فیلم*های به روز سینمای جهان را نمایش داد، فیلم*هایی که با توجه به کیفیت پخش شده به وضوح نشان می*داد نسخه پرده*ای فیلم*ها، همانی است که در بازار قاچاق معمولاً از کشور مالزی وارد می*شود. این عملکرد صدا و سیما شاید تعداد مخاطبان این رسانه را افزایش داد اما عملاً موجب شد تا پس از آن دوره دیگر اتفاقی مشابه در این زمینه رخ ندهد.

    در مورد دیگر فیلم*های خارجی که از تلویزیون پخش می*شود هم همواره این شبهه وجود دارد که آیا به واقع رایت جهانی آن خریداری شده و فیلمی از رسانه ملی روی آنتن می*رود یا همان نسخه*های DVD موجود در بازار پخش می*شود. پاسخگو نبودن مسئولان تلویزیون در این مورد دلیلی است بر این مدعا که سیر خرید فیلم*ها چندان منطقی و روشن نیست.

    شبکه نمایش خانگی
    در مورد شبکه نمایش خانگی هم توضیح مشخصی در مورد چگونگی خرید فیلم*ها ارائه نمی*شود اما اطلاعات به دست آمده نشان از آن دارد که تهیه و توزیع فیلم*های خارجی در شبکه نمایش خانگی یکی از منابع جدی درآمد آنان است. به این ترتیب که با خرید رایت از پخش کننده*ای صوری با قیمیتی به مراتب ارزان*تر از رایت واقعی فیلم موجب می*شود تا سود بالایی نصیب این شرکت*ها شود.

    پرداخت 10 تا 20 میلیون تومان برای خرید رایت صوری فیلمی که فروشی نزدیک به 700 میلیون تومان در شبکه نمایش خانگی دارد با احتساب هزینه 200 تا 300 میلیون تومان برای آماده*سازی عرضه فیلم*ها نشانگر 400 تا 500 میلیون تومان سود است. همه اینها به بهای بی*اعتبار کردن ایران در زمینه رعایت حقوق معنوی آثار سینمایی در عرصه بین*المللی به دست می*آید.

    سکوت
    مدیرعامل مؤسسه رسانه*های تصویری، سعید رجبی فروتن مدیر کل همکاری*های سمعی و بصری و نمایش خانگی، مدیرعاملان مؤسسه جوانه پویا و پرده نقره ای، مسئول تأمین برنامه صدا و سیما همگی مدیرانی بودند که برای تهیه این گزارش با آنان تماس حاصل شد اما این مدیران ترجیح دادند با سکوت با پرسش*های مطرح شده، برخورد کنند و این سکوت بیش از پیش ابهامات را در مورد چگونگی خرید فیلم*ها به وجود آورد.
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  10. #130
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    [center:b7506a62e1]آبان ماه سیاه هنرمندان
    [/center:b7506a62e1][center:b7506a62e1]فقدان 11 هنرمند طی 16 روز[/center:b7506a62e1]
    [center:b7506a62e1]
    [/center:b7506a62e1]
    [center:b7506a62e1]
    [/center:b7506a62e1]
    [center:b7506a62e1]
    [/center:b7506a62e1]
    [center:b7506a62e1] تنها 16 روز از فوت مرحوم مسعود رسام می*گذرد ولی از آن روز تاکنون اهالی فرهنگ و ادب و هنر 10 تن دیگر از هنرمندان بنام را از دست داده*اند.

    آبان ماه شگفت*انگیزی است برای هنر. امید می*رود تن هنرمندان این مرز و بوم برای این سرزمین سلامت و پاینده بماند.

    10 آبان / مسعود رسام / کارگردان تلویزیون و سینما / 52 سال / سرطان خون

    13 آبان / حسین صبحدل / موذن و تهیه*کننده رادیو / 78 سال / عفونت ریوی

    17 آبان / امیر قویدل / کارگردان سینما / 62 سال / نارسایی کبد و ریه

    17 آبان / محسن آراسته / بازیگر سینما / 70 سال / کهولت سن

    18 آبان / مهدی سحابی / نویسنده، مترجم، نقاش، عکاس، مجسمه ساز / 65 سال / سکته قلبی

    21 آبان / جمشید لایق / بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون / 78 سال / عارضه قلبی و تنفسی

    23 آبان / عباس شباویز / تهیه*کننده سینما / 80 سال / سرطان

    24 آبان / محمود شاهرخی / شاعر / 82 سال / انسداد روده

    24 آبان / مصطفی مهدی زاده / خوشنویس / 60 سال / عارضه تنفسی و ایست قلبی

    25 آبان / آیت*الله مرتضی نجومی / مفسر قرآن، خوشنویس و عضو پیوسته فرهنگستان هنر / 81 سال / کبر سن

    26 آبان / نیکو خردمند / بازیگر سینما و تلویزیون و دوبلور / 72 سال / بیماری قلبی

    [/center:b7506a62e1]
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  11. #131

    معاون و ناظم كل فروم كوچولو


    عضو
    September 2008
    محل سکونت
    در زير سايه يار
    نوشته ها
    12,348
    تشكر ها
    7,758
    تشكر شده 4,839 بار در 1,297پست

    پیش فرض

    [center:313d340dcb]بيانيه كوتاه مهدی اسدی در مورد پخش آهنگ ها و سوء استفاده از نام هنری او ( مهدی اسدی )



    متاسفانه در چند روز گذشته در بعضی از سايت هایموزيك آهنگ هایی با نام مهدی اسدی پخش شده كه تعجب همگان رو به خودش برانگيخته , كه آيا واقعا خواننده اين اثر مهدی اسدی ميباشد ؟
    آهنگ های پخش شده با نام هنری مهدی اسدی فقط و فقط تشابه اسمی مي باشند و مهدی اسدی هيچ نقش و همكاری در اين كار ها نداشته است .
    جا دارد همين جا به شما دوستان و طرفدارای مهدی اسدی اين قول رو بديم كه به زوی يه ترك جديد از ايشون در همين وبسايت قرار ميگيرد .
    ( به زودی زود آلبوم جدید مهدی اسدی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی )
    [/center:313d340dcb]
    اگر یک روز از زندگی من باقی مانده باشد

    از هر جای دنیا چمدان کوچکم را می بندم راه می افتم

    ایستگاه به ایستگاه…

    مرز به مرز…

    پیدایت می کنم ، کنارت می نشینم

    بهت میگم تا بی نهایت دوستت دارم…



    من یاور یقین و عدالتم من زندگی ها خواهم ساخت،
    من خوشی های بسیار خواهم آورد من ملتم را سربلند ساحت زمین خواهم کرد،
    زیرا شادمانی او شادمانی من است.

    کوروش بزرگ

  12. #132
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    [center:8846fee1b1]فهرست ممنوعه خوانندگان در رادیو[/center:8846fee1b1]
    [center:8846fee1b1]
    [/center:8846fee1b1]
    [center:8846fee1b1]
    [/center:8846fee1b1]
    [center:8846fee1b1][/center:8846fee1b1]
    [center:8846fee1b1]
    [/center:8846fee1b1]
    [center:8846fee1b1]پخش صدای برخی افراد و برخی آهنگ*ها در رادیو ممنوع شد.

    به گزارش ایلنا پخش آهنگ*های برخی از خوانندگان و نیز برخی ترانه*ها به خاطر آنچه که پاره*ای از دلایل نامبرده می*شود در رادیو ممنوع* اعلام شده است .

    در این فهرست برخی خوانندگان به طور کلی از اینکه صدایشان در رادیو پخش شود محروم شده*اند و نیز پخش برخی از آهنگ*ها و ترانه*های تعدادی از خوانندگان نیز ممنوع شده است.

    در این فهرست نام افرادی چون شاهین آرین، فریدون آسرایی، علیرضا افتخاری، مجید اخشابی، علیرضا افشار، محمد اصفهانی، اسماعیل*زاده، شهرام امیری، احسان خواجه*امیری، پاک*نیا، محمد خواجه*امیری، مسعود خادم، حسین زمان، کوروس سرهنگ*زاده، ناصرعبدالهی، علیرضا عصار، فتحعلی اویسی، گلشن، علی لهراسبی، محمد نوری، کامبیر افضلی و ..... به چشم می*خورد.

    این در حالی است که بنا بر اظهارنظر قربانی مدیر روابط عمومی مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما،* کیومرث طهماسبی مدیر این مرکز هیچ خبری راجع به موسیقی نمی*دهند و ضمنا دوست ندارند با هیچ خبرنگاری صحبت کنند.

    [/center:8846fee1b1]
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  13. #133
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    منع علیرضا نیکبخت واحدی و مهرداد میناوند از حضور در یک فیلم






    بر اساس منشور اخلاقی سازمان لیگ، علیرضا نیکبخت واحدی و مهرداد میناوند نمی*توانند در فیلم وقت اضافه حضور پیدا کنند.




    خبرگزاری ایلنا نوشت:

    روابط عمومی فیلم سینمایی وقت اضافه با ارسال نامه ای درباره حضور نیافتن علیر ضا نیکبخت واحدی و مهرداد میناوند توضیحاتی ارائه کرد در متن نامه روابط عمومی موسسه شکوفا فیلم آمده است:

    چندی است که از این سو و آن سو خبر از ساخت فیلمی به نام «پلی*آف»، می*رسد. این فیلم که نام قبلی*اش «وقت اضافه»* بود توسط موسسه فرهنگی هنری شکوفا فیلم در دست تولید است که کیان بابائیان تهیه*کننده و سیامک خواجه*وند کارگردان آن است.

    قصه این فیلم به صعود یک تیم از دسته یک به لیگ برتر می*پردازد که قرار بود در آن علی انصاریان، نیکبخت واحدی و مهرداد میناوند بازی کنند که متاسفانه علی* انصاریان به دلیل قرارداد با تیم تراکتورسازی، از تیم کنار رفت و از آن بدتر درست در زمانی که بازیگران اصلی فیلم، مثل مهران غفوریان، رضا شفیعی*جم، احمد پورمخبر، سیدرضا حسینی، مهدی امینی*خواه، یوسف صیادی، محسن افشانی، امید متقی، سیروس میمنت انتخاب شدند و قرار شد «پلی*آف» یک فیلم خوب در جهت آشتی رسانه*ها و فوتبالیست*ها ساخته شود .خبر رسید که نیکبخت واحدی به دلیل منشور اخلاقی و مهرداد میناوند به دلایلی که اعلام نشده است نمی*توانند در این پروژه حضور داشته باشند.

    حال سئوال این است وقتی کسی نمی*تواند فیلم بازی کند یعنی ممنوع*التصویر است، چرا مصاحبه*های نیکبخت و دیگران که در منشور اخلاقی قرار گرفته*اند از تلویزیون پخش می*شود.
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  14. #134
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    فهرست خوانندگان ممنوع *الصدا تکذیب شد



    روز گذشته «رادیو» سوژه حاشیه*سازی*ها شد. هرچند خبرگزاری ایلنا که برای نخستین*بار اقدام به انتشار فهرستی مطول با عنوان «خواننده*های ممنوع*الصدا در رادیو» کرد، هیچ منبع رسمی را برای آن اعلام نکرد اما خبر بزودی در بسیاری از سایت*های خبری انعکاس یافت و خبری عجیب را به زمزمه اهالی رسانه بدل کرد.

    وطن امروز نوشت:
    خبر اما در حد شایعه باقی*ماند و پیگیری ما نیز مهر تأییدی شد بر کذب بودن اصل و متن خبر. در متن خبر اولیه آمده بود: «پخش آهنگ*های برخی از خوانندگان و نیز برخی ترانه*ها به*دلیل آنچه که پاره*ای از دلایل، نام* برده می*شود در رادیو ممنوع* اعلام شده است.

    به گزارش ایلنا، در این فهرست برخی خوانندگان به طور کلی از اینکه صدایشان در رادیو پخش شود محروم شده*اند و نیز پخش برخی آهنگ*ها و ترانه*های تعدادی از خوانندگان نیز ممنوع شده است.

    در این فهرست نام افرادی چون شاهین آرین، فریدون آسرایی، علیرضا افتخاری، مجید اخشابی، علیرضا افشار، محمد اصفهانی، اسماعیل*زاده، شهرام امیری، احسان خواجه*امیری، پاک*نیا، محمد خواجه*امیری، مسعود خادم، حسین زمان، کوروس سرهنگ*زاده، ناصرعبدالهی، علیرضا عصار، فتحعلی اویسی، گلشن، علی لهراسبی، محمد نوری، کامبیر افضلی و... به چشم می*خورد.

    علیرضا افتخاری هنرمندی که نام او با رادیو و تلویزیون عجین شده بعد از شنیدن این خبر به «وطن امروز» گفت: این خبر صحت ندارد چرا که همکاری*های پی*درپی من با صدا و سیما بر هیچ کس پوشیده نیست و تا به همین لحظه هم کسی حرفی راجع به این خبر به من نگفته و از اساس نادرست است.

    فتحعلی اویسی یکی دیگر از هنرمندانی که نامش در این لیست به چشم می*خورد هم ضمن تکذیب صریح خبر توضیح داد: اصلا من پایم را توی رادیو هم نگذاشته*ام چه برسد به اینکه صدای من بخواهد از رادیو پخش شود! شخصا این خبر را تکذیب می*کنم و اطلاعی از این فهرست ندارم.

    مجید اخشابی هم که به گفته خودش به مناسبت اعیاد پیش*رو قرار همکاری با صدا و سیما دارد، گفت: این خبر کذب محض است و از پایه بی*اساس. چطور امکان دارد که این خبر در سایت*ها پخش شده باشد اما هنوز به ما ابلاغ نشده باشد؟

    «احسان خواجه امیری» و «علی لهراسبی» هم در پاسخ به پیگیری*های «وطن امروز» بر کذب بودن این خبر تاکید و از ممنوع*الصدا شدن خود اظهار بی*اطلاعی کردند. مسؤولان سازمان صداوسیما تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ واکنشی به انتشار این فهرست نشان نداده*اند.
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




  15. #135
    كوچولو رسمي شده

    كوچولو ماندگار


    عضو
    May 2009
    محل سکونت
    آبادان.obodan0631
    نوشته ها
    9,215
    تشكر ها
    552
    تشكر شده 295 بار در 76پست

    پیش فرض

    به بهانه سالروز مرگ ژیل دلوز








    - علی بزرگیان:

    ژیل دلوز از معدود فیلسوفان دوره پست*مدرن است که به جد به سینما و تصویر سینمایی پرداخته است. نمیتوان کار او را در حوزه پژوهش «فلسفه سینما» جای داد چراکه این عنوان با محتوای اصیل کار او در تعارض است. بنیاد خوانش او از سینما، پرداختن به اندیشههای سترگ فیلمسازانی است که دوشبهدوش فلاسفه پیش می*روند. او در پی تحلیل بلاواسطگی تفکر سینمایی است نه تفکر معطوف به سینما که همان فلسفه سینما است.

    دلوز در کتاب دو جلدی خود منتشر شده در سالهای 1983 و 85 «حرکت- تصویر» و «زمان- تصویر» با بهرهگیری از آرای آنری برگسون -فیلسوف فرانسوی- به مقولههای مهم زمان، حرکت و تصویر در سینما میپردازد و بهعبارتی با به جریان انداختن ایدهها، مکاتب، جنبشها و مؤلفان در بستری بهنام سینما، سعی می*کند به تبارشناسی تفکر سینمایی بپردازد و از این حیث کتاب او نمونهوار و کلاسیک بهشمار میآید چراکه شاید نخستین گام جدی در این زمینه باشد.

    آثار و نوشتههای ژیل دلوز در مورد هنرها را نباید در قلمرو نقد ادبی و یا نظریه هنر و سینما ارزیابی کرد. بلکه بهگفته صریح او حتی در مواردی که به ادبیات و هنر میپردازد او بیشتر از منظر فلسفه به این حوزهها توجه نشان میدهد. او حتی درباره دو جلد کتاب خود درباره سینما مدعی است که این دو اثر را نباید نقد فیلم تلقی کرد بلکه هدف از نگارش این دو کتاب بررسی و تحلیل مفاهیم فلسفی در قلمرو سینما است.

    به باور دلوز فلسفه اندیشهای نیست که معطوف به چیزی دیگر، نقاشی و سینما باشد. فلسفه به مفاهیم می*پردازد، مفاهیم را تولید و آنها را خلق می*کند. نقاشی نوع خاصی از تصاویر، تصویر -حرکت و تصویر- زمان را میآفریند اما مفاهیم هم تصویری هستند؛ تصاویری از تفکر. فهم یک مفهوم نه آسانتر و نه دشوارتر از تماشای یک تصویر است. پس این کتاب اندیشهای معطوف به سینما نیست. طبیعی است که فلسفه مفاهیمی تولید کند که با تصاویر مربوط به نقاشی یا با تصاویر مربوط به سینما و. . . همنوایی داشته باشند.

    فیالمثل سینما فضاهایی ویژه می*سازد؛ فضاهایی تهی، فضاهایی که قطعاتش نقطه اتصالی ثابتی ندارند اما فلسفه هم مفاهیم فضامند تولید می*کند که با فضاهای سینما یا حتی فضاهای دیگر هنر ما ارتباط دارد. احتمالاً نقاط فقدان تمایزپذیری میتواند وجود داشته باشد که همان چیز ممکن است در تصویری از نقاشی، در یک الگوی علمی، در یک تصویر سینمایی و در یک مفهوم فلسفی بیان شود.

    دلوز در اثر دو جلدی خود در باب سینما به 20 کتاب و متن ارجاع میدهد که بیشتر در زمینه سینما هستند. بهعقیده دلوز نه تنها یک فیلم از تاریخ سینما جدایی*ناپذیر است بلکه از تمامی مطالبی که راجع به سینما نوشته شده هم جداناشدنی است. از دید دلوز یک جنبه نوشته بیان آنچه است که توانستهایم ببینیم. تماشاگر اصیل و آغازین وجود ندارد؛ نه آغازی وجود دارد و نه پایانی. همیشه به وسط چیزی میرسیم و تنها در وسط است که با ارائه خط سیرهایی جدید یا شاخه*هایی به خطوط پیشین، خلاقیت شکل مییابد.

    بر اساس تفکر دلوز زمانیکه مخاطب برای اولین بار با یک اثر هنری، یک فیلم روبهرو می*شود ممکن است دست به پیشگویی بزند اما آنچه که در اینجا پیشگویی نامیده می*شود، کیفیت نگاه کردن تماشاگران نیست بلکه کیفیتی محتمل از خود تصویر است. مثلاً یک فیلم میتواند موقعیتهای حسی- حرکتی را به ما معرفی کند. یک پرسوناژ فیلم بنابر موقعیتی عکس*العمل نشان میدهد. این مرئی و قابل دیدن است.

    اما مواردی وجود دارد که پرسوناژ فیلم خود را در موقعیتهایی مییابد که از هرگونه عکسالعمل ممکنی فراتر می*رود؛ چراکه بیش از حد زیبا، بیش از حد شدت*یافته و تقریباً غیرقابلتحمل است. تصاویری وجود دارند که نه تنها به*عنوان موضوعی دیدنی بلکه به مثابه موضوعی خواندنی ارائه می*شوند؛ هرچند ناب و مطلق باقی بمانند.

    در میان موضوع دیدنی و موضوع خواندنی، انواع ارتباطات دیداری وجود دارد. اینها تصاویری هستند که به تماشاگر فلان کارکرد چشمها و گوشهایش را تحمیل می*کنند اما تماشاگر تنها حس شهودی صرف دارد. اصالت این نوع تصویر الزاماً دست در دست آن چیزی قرار دارد که قبلاً از پیش وجود داشته است.

    وقتی او درباره ماهیت و منش هنر میپرسد پرسش او را باید پرسشی فلسفی دانست. بهزعم او کار هنرمند بازنمایی واقعیت نیست بلکه او نیز چون فلاسفه اصیل باید به خلاقیت و آفرینندگی دست زند. بدین معنا که او باید به حرکت نیروهای معطوف به میل دامن زند.

    گفتنی است که از دوران افلاطون به بعد تا زمان هایدگر همواره میان هنر و حقیقت ارتباط نزدیکی برقرار شده است. اما دلوز به تأسی از نیچه بر این باور است که اثر هنری با نیروهای معطوف به میل سروکار دارد و ارتباط آن با حقیقت اگر هم قابل فرض باشد جنبه ثانوی خواهد داشت. به تعبیر دیگر اثر هنری نیروهای حیاتبخش را به حرکت در می*آورد. به اعتباری هنرمند شیوههای نوینی را در هستی طرح می*کند و به زندگی شکل و رنگی تازه میبخشد.

    میتوان گفت او یکی از نخستین فیلسوفانی است که به* طور جدی سینما را از منظر فلسفه مورد بررسی قرار داده است. او سینما را فرمی هنری قلمداد کرده و میان سینما و آثار دیگر فلسفی ارتباط برقرار کرده است.

    به باور دلوز سینما تنها هنری است که قادر است به صورتی خاص با تجربه زمان و مکان ارتباط برقرار کند. او در سایه این مفاهیم تصویر و حرکت را با نگاهی تازه بررسی می*کند. دلوز با تکیه بر فلسفه آنری برگسون مدعی است که حرکت را نمیتوان از جسم حرکتکننده جدا فرض کرد و بنابراین حرکت تصویرها (Image) چیزی است که اساس سینما را تشکیل میدهد. او برای توجیه نظر خود از رویکرد نشانهشناختی پیرس بهره گرفته است. وی به نظر کانت درباره زمان و بهخصوص انقلاب کپرنیکی اشاره می*کند و مدعی می*شود که قبل از کانت زمان به رویدادها وابسته بود و بنابراین زمان از گردش روز و شب و فصول و تکرار آنها استنباط میشد. اما کانت این مناسبت را واژگون کرد و مدعی شد که حرکت خود متکی به زمان محسوب می*شود.

    دلوز معتقد است در سینما هم، چنین واژگونیای اتفاق افتاده است. بهنظر او حادثه جنگ جهانی دوم را باید در پشت این واژگونی قرار داد. بدین معنا که وقتی حقایق عمده فرهنگ غربی با روشهای بیسابقه در معرض سؤال قرار گرفت و نتیجه این شد که تصویر در چارچوب زمان واژگون نشود، همان واقعیتی که بهعنوان مثال در آثار اورسن ولز می*بینیم. تماشاگر حرکت زمان را بهصورتی بیسابقه تجربه می*کند. بدین معنا که بعد از جنگ جهانی دوم حرکت بهگونه*ای تازه در تبعیت از زمان مطرح شد.
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    پر ازدلشوره ام... بی تاب ودلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو هزاران بار،در هرلحظه میمیرم




اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره كوچولو

سايت كوچولو در سال 1385 افتتاح شده است. سايت و انجمن كوچولو به مرور زمان گسترده تر شد و جامعه مجازي كوچولوها شكل گرفت. در حال حاضر كوچولو بيش از شصت هزار كوچولو دارد.

ارسال پیام به مدیر سایت
بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید: